maandag 23 mei 2011

De aankomst in St. Petersburg (zaterdag 21 mei 2011)

Het vliegtuig is geland dus het is nu officieel mijn eerste keer in Rusland! Van mezelf moest ik sowieso eens in mijn leven naar Rusland gaan, en ik heb nu al een voorgevoel dat het ook niet mijn laatste keer zal zijn. Op het vliegveld van Saint Petersburg kwam ik al gauw in gesprek met een andere Nederlander over het invullen van de 'Migration Card'. Na wat verder praten bleek dat hij al meerdere malen de cursus 'Russisch in Rusland' had gevolgd en dat we in hetzelfde appartement zouden verblijven, dat is alvast 1 persoon waarmee ik kennis gemaakt heb. Na het ophalen van de bagage kwamen we onze chauffeur Nikolai tegen, we moesten alleen nog even wachten op de derde persoon en dan konden we gaan rijden naar het appartement.

Onze appartement, een van de vele klonen

Mijn kamer










Nikolai was zover ik zijn gebrekkige Engels en hij mijn gebrekkige Russisch begreep een aardige vent in een wat gammele Lada, wat overigens niet erg maar zelfs leuk was. Iets erger was de enorme file die volgde die ervoor zorgde dat de rit 3 maal langer duurde, maar goed dat mag verwacht worden van zo'n enorme stad. Het appartement/flat bevind zich op een eiland, een eiland dat bij lange na niet klein is. Op dit eiland staan echt onwijs veel van dit soort hoge flats, de perfecte formule om niet eens maar waarschijnlijk een hoop keren de weg kwijt te raken. Bij aankomst bij het appartement werden we opgewacht door Pasha, hij wees ons de weg in het appartement en gaf een kleine uitleg over het plan voor de volgende dag. Maar eerst onze aankomst vieren met bier en eten. En al gauw hadden we een biercafé (de SPB bar) gevonden. Na onze aankomst gevierd te hebben bedachten we dat we nog niks in de richting van een ontbijt in ons appartement hebben, lang leve de 24/7 supermarkten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten