zondag 29 mei 2011

Weekend! (zaterdag 28 mei 2011)

Misschien een beetje te enthousiast over het feit dat het weekend is, want de lessen die we krijgen zijn totaal niet erg. Maar ik ben wel toe aan wat rust, en de stad moet natuurlijk weer bekeken worden, want doordeweeks gaat dat mondjesmaat.

's Ochtends ben ik volgens mij voor het eerst degene die er wel nog een beetje fit uit ziet, ik zal nog maar even wachten met vragen hoe het was gisteravond. Deze 'fitte' ochtend gebruikt om gelijk alle opgaven te maken, ben ik daar maar vanaf. Vervolgens zou gauw mogelijk naar de stad gegaan want de missie voor vandaag is minstens de 'Museum of Artillery, Engineers and Signal Corps' te bekijken. Als je net zoals ik behoorlijk geïnteresseerd bent in (voornamelijk Russische) wapentuig dan is dit vanzelfsprekend iets waar je heen moet. Dit koste me dan wel bijna de middag want het is gigantisch. Daarna eigenlijk alleen maar terug gewandeld naar de metro want veel tijd had ik niet meer voordat ik honger zou krijgen en dan moet er nog eten klaar gemaakt worden ook. Eenmaal thuis gegeten had ik nog geen plannen voor vanavond of morgenochtend dus dat moest nog even bedacht en overlegd worden met de anderen. De meeste van mijn kamergenoten waren nog niet echt in staat om te stappen en anderen wilden de voetbal wedstrijd Barcelona-Manchester zien, begrijpelijk maar niet echt mijn ding. Maar goed in mijn eentje stappen vind ik ook wat vreemd dus voetbal kijken word het. Voor morgenochtend wilden ze allemaal of slapen/leren/huiswerk maken of in hun eentje de stad in. Dus ik dacht ik bel Vika misschien wil ze morgen wel naar de Hermitage (Vika was meegegaan naar de Peter and Paul fortress en is net afgestudeerd in kunstgeschiedenis) dan heb ik leuk gezelschap en een goede gids, kan niet beter. Helaas kon zij dan niet ivm met Engelse les. Maar ze had vandaag haar graduation en was nu dat aan het vieren met een aantal medestudenten (o.a. Pasha, die onze excursie zondag gaf) en of ik ook zin had om te komen. Twee problemen tegelijk opgelost, vanavond feesten en morgenochtend flink slapen.       


Geen opmerkingen:

Een reactie posten