maandag 30 mei 2011

FC Zenit (zondag 29 mei 2011)

Een klein deel van de grote aanwezige politiemacht
De teams Fc Zenit en Spartak
 Ik was vannacht om 3 uur samen met Pasha (die ook in de buurt woont van het appartement) helemaal vanaf het centrum terug gelopen, waarom we dat deden weet ik eigenlijk ook niet maar goed het was wel gezellig. Aardig uitgeslapen tot 1200 uur om vervolgens weer een aantal woordjes te kunnen leren en de rest van de tijd een beetje vol proberen te krijgen tot we naar de wedstrijd van FC Zenit-Spartak gingen. Eigenlijk ga ik meer voor de 'sfeer' dan voor de wedstrijd, en van wat ik gehoord heb over Zenit supporters moet dat wel goed komen. De metro was tjokvol met supporters waarvan sommige nu al te dronken waren om überhaupt de weg naar het stadion te vinden. Eenmaal bij het stadion was er meer politie personeel aanwezig dan Nederland aan militairen heeft echt ongelooflijk gewoon. In het stadion merk je pas de echt goed de sfeer, de diehard supporters lijken meer op terroristen maar goed nu heeft elke club dat wel natuurlijk. Uiteindelijk werd het 3-0 voor Zenit, een goed gespeelde wedstrijd al zeg ik het zelf. Achteraf de dag afgesloten bij de Teremok (een soort Russische McDonalds) en we hebben daar allemaal een borsch en pannenkoeken gegeten. Kan ik ook eindelijk zeggen dat ik borsch op heb wat ondanks dat er bieten in zitten waar ik niet zo van houd toch lekker is.

De hardcore FC Zenit supporters

Geen opmerkingen:

Een reactie posten